«1968»: Flashback στο χρόνο εντός και εκτός οθόνης στην αβάντ πρεμιέρ της επικής ταινίας (pics)

Ένας μελλοντικός γαμπρός που βρίσκεται σε απόγνωση κάθε φορά που η ελληνική ομάδα σκοράρει, αφού είχε υποσχεθεί (δόλια...) γάμο στην αρραβωνιαστικιά του, αν η ΑΕΚ κέρδιζε το Κύπελλο.

Ένας εισπράκτορας παρατηρεί τα βλέμματα, τις κινήσεις και την καθημερινότητα των ανθρώπων που ανεβοκατεβαίνουν στο λεωφορείο κι ένας φυλακισμένος ακούει από το τρανζίστορ τον τελικό, πανηγυρίζοντας σε κάθε πόντο.

Ο νεκροθάφτης που λέει «σκέπασ’τη, θα την πάρω αύριο, έχει αγώνα τώρα» και ο μπουζουξής στο μαγαζί του οποίου ακολουθεί γλέντι για την ανεπανάληπτη νίκη, είναι επίσης κάποιες άλλες από τις παράλληλες ιστορίες που ξετυλίγονται στο «1968» και συνθέτουν την τοιχογραφία της συγκεκριμένης εποχής.

Φόντο σε αυτές ο Μάης του ’68, η δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ (που συνέπεσε με τη μέρα του τελικού) και η απόπειρα δολοφονίας του δικτάτορα Παπαδόπουλου από τον Αλέξανδρο Παναγούλη – ένα ρετρό μωσαϊκό που ξεκινάει το 1922 με την υποδοχή των προσφύγων από τον Αντώνη Καφετζόπουλο, που αναζητά ανάμεσα τους αθλητές για να φτιάξει ένα σωματείο.  

Η αβάντ πρεμιέρ της εξαιρετικής ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο τόσο εντός, όσο και εκτός οθόνης.

Σύσσωμη η οικογένεια της μπασκετικής ΑΕΚ έδωσε το «παρόν» στο «Παλλάς», αλλά τους προβολείς τράβηξαν βεβαίως οι πρωταγωνιστές του τελικού Κυπελλούχων του 1968, με πιο συγκινητική παρουσία αυτή του -υπέργηρου πια- ιστορικού προπονητή της Ένωσης Νίκου Μήλα. Εκεί ήταν και ο Βασίλης Γεωργίου, που με την αμιγώς γλαφυρή περιγραφή του έχει δώσει μια για πάντα άλλη... διάσταση στο μεγάλο ματς.

Το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι παρευρέθηκαν και αρκετοί παλαίμαχοι παίκτες της Σλάβια Πράγας, που είδαν τους εαυτούς τους για πρώτη φορά (;) εν δράσει στο Καλλιμάρμαρο, κατά τη διάρκεια του 20λεπτου αρχειακού φιλμ από τον αγώνα, που προβάλλεται παράλληλα και αποσπασματικά με τις ιστορίες των πρωταγωνιστών.

Ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης έμπλεξε τόσο αρμονικά την ιστορία με τη μυθοπλασία και το ντοκιμαντέρ με την κινηματογραφική πλοκή, που καταχειροκροτήθηκε επί αρκετά λεπτά από το κοινό, εν είδει standing ovation με το τέλος της προβολής.

Και η πιο έντονη αίσθηση που μας άφησε είναι η μαζική, άνευ χρωμάτων, οικειοποίηση της μεγάλης επιτυχίας της ΑΕΚ από τους Έλληνες φιλάθλους, η οποία συνοψίζεται στην ταινία στο εξής επιμύθιο: «Νικήσαμε γιατί δεν γινόταν να χάσουμε μπροστά σε 80.000 ανθρώπους...»

Αν η υποδοχή της οποίας έτυχε το φιλμ στην επίσημη πρεμιέρα, είναι δείγμα για τα μελλούμενα, τότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα διαπρέψει στις κινηματογραφικές αίθουσες, στις οποίες θα ξεκινήσει τη διαδρομή της από την 25η Ιανουαρίου. 

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Διαβάστε και άλλα Vintage News

«Καρδιοχτύπι»: Το τολμηρό περιοδικό των ‘60s με τα συλλεκτικά πρωτοσέλιδα (pics) 24 Μαρ 2018

Πειραϊκή - Πατραϊκή: Το καμάρι της ντόπιας παραγωγής, που χάθηκε στη... σκόνη (pics) 22 Μαρ 2018

Ντενεκεδούπολη: Ένα νοσταλγικό ταξίδι για μια πολιτεία αλλιώτικη από τις άλλες! (vid) 20 Μαρ 2018

Au Revoir: Όταν ο χρόνος είπε «αντίο» στο πιο παλιό μπαρ της Αθήνας! (pics) 16 Μαρ 2018

Φίνος Φιλμ: Το σύμβολο - θρύλος της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου 15 Μαρ 2018

Το θρυλικό «5»: Ένα λεωφορείο ελληνικής «καταγωγής» που έγραψε ιστορία 12 Μαρ 2018

Η ελληνική γκοφρέτα που σάρωσε στην αγορά τις δεκαετίες του ’60 και ’70 (pics) 08 Μαρ 2018

Ωνάσης - Τζάκι Κένεντι: Ο πιο πολυσυζητημένος γάμος του 20ου αιώνα (pics) 06 Μαρ 2018

4 Μαρτίου 1966: Όταν οι Beatles έγιναν πιο «διάσημοι και από το Χριστό»! 04 Μαρ 2018

«Το Μικρό σπίτι στο Λιβάδι»: Η σειρά - φαινόμενο που αγάπησαν μικροί και μεγάλοι (pics) 01 Μαρ 2018

Search